Categorieën


Weer een klacht over Vakantiepark De Roompot

Delen:
  • A
  • A

Hallo met rob
ook ik heb een zeer teleurstellende vakantie mid- week 23-02- 2015 tot 27-02-2015 maar we zijn nu al thuis 25-02 -2015 wij hadden huisje 23 zeer smerig bank vies met vlekken en plakkerig de potten en pannen vies en vuil de douche vol met schimmel de deuren kapot in drie delen en er ontbrak van alles schaaltjes dienblad emmer mok en maar weer naar de receptie ja kan gebeuren zeggen ze dan en je krijg het ontbrekende wel mee weer terug zet de tv aan veel sneeuw en weinig beeld de tv is 23 jaar oud hele grote kast en heel klein beeld zowel boven al onder een brede zwarte band dus een beeld zo groot als een postzegel nou ja het is vakantie dan maar mijn tablet aan had ook met een wifi kaartje gehaald 13.50 euro maar geen wifi in het huisje terug naar de receptie moest effe wachten dus even wat te eten pakken in de winkel ik vraag waar is de winkel dat aardige meisje hier in de hoek dus ik kijk om de hoek ja hoor een winkel van drie bij drie meter kan niet vinden wat ik zoek

dus vraag ik is er ook gewoon brood en vlees nee zeg dat meisje achter de balie dit is het en er komt niet meer oke n maar een frietje dus ik vraag waar is de snackbar waar op ze antwoord die is er niet oke toen kwam er iemand voor de wifi ik zeg krijg geen wifi signaal zeggen ze ja kan zijn dat je huisje te ver van de zender staat dan heb ik er niets aan zeg ik en waarop ze antwoord ja jammer kan de wifi sleutel niet terug nemen dus weg 13.50 euro maar ben er klaar mee ben nu weer thuis zeer korte vakantie nu zoeken waar ik een klacht bij roompot hooftkantoor in kan dienen ps goede raad ga eerst kijken op een park en dan pas boeken maar ga nooit naar het vakantiepark de bikkels !!!!!!

 

Update 28-10-2014

Het gezin krijgt een reactie van Roompot waarin staat geschreven dat ze meerdere malen contact hebben gehad met het gezin, maar dit is maar één keer geweest. Verder zou het gezin geen recht hebben in het gene wat het gezin verlangt. Als u leest wat hieronder staat geschreven geloven wij niet helemaal dat dit klopt. En om er makkelijk er vanaf te komen schrijven ze dat de zaak is afgehandeld en dat men niet meer reageert op mailtjes van het gezin. 

Reactie van klachtenkompas.nl op 28-10-2014 om 

Geachte,

Wij hebben reeds meerdere malen contact met u gehad en u aangegeven dat, en waarom, u geen recht heeft op hetgeen u van ons verlangd. U kent derhalve ons standpunt. Dit standpunt is ongewijzigd gebleven. Wij zullen dan ook niet ingaan op uw verzoek en beschouwen deze kwestie, zoals eveneens reeds aan u medegedeeld, als afgehandeld, Op volgende berichten uwerzijds zullen wij niet meer reageren.

Met vriendelijke groet,

Webcare team Roompot Vakanties

De klachten en het dreigement

Tegenwoordig is op vakantie gaan iets dat niet voor iedereen even vanzelfsprekend is. Het is dan ook erg goed nieuws als je te horen krijgt dat je een extraatje krijgt waarmee je een weekendje weg kan.Je gaat dan natuurlijk direct op zoek naar een betaalbare bestemming. Een enige tijd later vindt je een huisje, de foto’s worden op de website zeer duidelijk en erg mooi weergegeven. Je begint te geloven dat alles o.k. is en boekt voor drie dagen.

Vakantie bij vakantiepark De Roompot in Vlierden zou, zoals de website beschrijft, een aangename en ontspannende aangelegenheid moeten zijn waarbij je vooral plezier en ontspanning beleeft. Op de website wordt aangegeven dat het een kindvriendelijk (lees: veilig) park is.

Tijdens een verblijf van drie dagen bleek echter voor een gezin dat aldus een huisje gehuurd had, dat een verblijf bij het gekozen vakantiepark een toch onaangename ervaring werd. Hieronder een opsomming van de zaken waar het gezin tegenaan liep.

Slechte communicatie

Bij aankomst bleek de communicatie tussen de medewerksters van de receptie zeer slecht. Het gezin werd geholpen door een medewerkster die aanzienlijk veel fouten maakte. Pas later bleek dat zij stagiaire was en pas twee weken stage liep. Ze kreeg hierop het welgemeende advies om dan een badge te dragen met daarop “stagiaire” zodat dat duidelijk was. Over het algemeen liet de informatievoorziening bij de receptie zo wie zo te wensen over. De standaard informatie kon wel gegeven worden, maar bij vragen naar overige zaken bleek men niet op de hoogte te zijn van situaties die zich in het park afspelen. Of des te belangrijker, adequaat te reageren bij door de gasten aangegeven problemen.

Sleutel

Nadat het gezin bij het huisje was aangekomen konden ze er niet in, omdat ze de sleutel niet bleken te hebben ontvangen. Terug bij de receptie werd hen gevraagd of ze deze echt niet hadden, omdat deze wel van het bord verdwenen was. Omdat ze aan zichzelf twijfelden werd overal in de bagage en auto gezocht. De fout bleek toen echter toch bij de receptie te liggen en er werd een reservesleutel overhandigd. De vraag bleef echter waar de andere sleutel was, omdat er waardevolle spullen in het huisje zouden komen te liggen met een waarde van ongeveer 2.000 euro.

Bij navraag bij de receptie waar de tweede sleutel was en of er geen andere cilinder in het slot geplaatst kon worden, zodat de veiligheid van personen en eigendommen gewaarborgd zou zijn, werd geantwoord dat de technische dienst de sleutel in zijn bezit zou kunnen hebben. Na een telefoongesprek met het hoofdkantoor van het park vertelde de receptie aan de manager dat de sleutel waarschijnlijk bij de schoonmaakploeg zou liggen.

Openhaard

Binnengekomen in het huisje wilde het gezin vervolgens de open haard aanmaken. Er bleek een stang te zijn boven de haard. Hierin was geen beweging te krijgen en besloten werd om de haard niet aan te steken. Dat bleek een goede keuze te zijn, omdat de klep dicht bleek en kennelijk niet zonder enig geweld opengemaakt kon worden. Wanneer de haard aangestoken zou zijn zou een enorme rookontwikkeling hebben plaatsgevonden. De vrouw van het gezin deed van dit feit de volgende ochtend melding. Rond 14.00 uur kwam ze erachter dat de medewerker van de receptie vergeten was dit door te geven. Ze heeft hierop tot 17.00 uur op de technische dienst (TD) gewacht. Toen deze, overduidelijk met tegenzin, arriveerde bleek dat de klep inderdaad alleen met flink wat geweld te openen was. Hiermee was het probleem wat de medewerker betreft blijkbaar opgelost, want een reparatie aan de vastzittende (verroeste?) klep volgde niet.

Nadat de haard nu eindelijk aangestoken kon worden, bleek vervolgens geen haardstel aanwezig te zijn. Een blok dat aangestoken was viel om en er was geen mogelijkheid om dit weer recht te zetten omdat onder andere een knijptang ontbrak. Een ander veiligheidspunt bleken toen ook nog de gordijnen voor een deur, die zich op ongeveer 30 cm vanaf de haard bevinden en die, dichtgeschoven, bepaald geen veilige situatie opleveren.

 

 

Koelkast

En er bleek meer. Na het koken sloeg plotseling de koelkast uit. Na contact met de receptie kwam een medewerker aan de lijn. De koelkast zou volgens hem de warmte niet kwijt kunnen. Hij verzocht de koelkast naar voren te trekken. Omdat deze ingebouwd was besloot het gezin dit niet te doen en kwam de technische dienst voor de tweede keer langs. Weer arriveerde de medewerker, met overduidelijke tegenzin.

Hij opende de koelkast en vond dat deze veel te vol stond en daardoor de warmte niet kwijt kon. Uit de foto blijkt echter dat deze helemaal niet te vol stond en dat er dus echt een andere reden moest zijn. De koelkast bleek helemaal tegen de muur aan te staan, waardoor deze de warmte niet kwijt kon. Daarnaast gaf de medewerker toe dat de koelkasten op waren en vernieuwd zouden moeten worden. Toen het gezin aangaf dat het park nu toch wel een probleem had meldde de medewerker : “wìj geen probleem hebben, ù heeft een probleem”. De medewerker begon te schreeuwen en ging vloekend de deur uit. Dit in aanwezigheid van de kinderen.

Kookpannen

Tot slot over de veiligheid: De pannen in het huisje waren zeer glad. De onderkant is zo glad dat de pannen zo van het fornuis afglijden. Dit zou bij hete olie een heel gevaarlijke situatie hebben kunnen opleveren. Ook hierover is een klacht ingediend en is een gesprek geweest met een medewerkster.

Wi-fi

En ten slotte: Voor een Wifi-aansluiting wordt een bedrag van € 10,50 gevraagd. Bij het wachten bij de receptie om dit aan te vragen wilde een andere klant dit ook regelen. Die kreeg te horen dat hij in totaal € 31,50 moest betalen omdat hij drie laptops bij zich had. Eén wifi-aansluiting in het huisje bleek echter voldoende te zijn om meerdere apparaten van internet te voorzien. De man is letterlijk opgelicht. Dit is ook doorgegeven aan de medewerkster. Hopelijk krijgt de man alsnog zijn geld terug.

Einde rit

Het gezin besloot later in de middag in ieder geval een alsnog een gezellig ritje met de auto te gaan maken. Normaal gesproken is het niet toegestaan om auto’s bij het huisje te parkeren. Maar in verband met de rugklachten van de vader van het gezin hadden zij een schriftelijk toestemming en sleutel gekregen om het terrein op- en af te kunnen. Om het terrein af te rijden moesten twee paaltjes geopend worden. De eerdergenoemde medewerker van de technische dienst kwam vervolgens aanrijden en reageerde zeer agressief en begon foto’s te maken van de auto, het kenteken en de eigenaar van de auto. Deze vroeg wat er fout was en de medewerker antwoordde met “Nou heb ik je”. Dit in aanwezigheid van de twee kinderen, de zoon en een vriendje van 10 jaar oud en een 80-jarige schoonmoeder.

Aangifte bij de politie

Na dit incident besloot het gezin de politie te bellen. De politie heeft het verhaal aangehoord en is met de man een gesprek aangegaan. Deze gaf aan dat hij te fel gereageerd had. Hij bood echter niet zijn excuses aan. Het gezin is hierop uitgenodigd door de politie Nieuwegein om aangifte te doen.

Een klein onderzoekje op internet leert, dat het gezin niet het enige is met een dergelijke ervaring op het park, ik citeer:

“Onze verwarming viel naar beneden door een zacht duwtje er tegen aan. De verwarming hing niet goed in de beugels. We hebben meteen de receptie gebeld om te vragen of de waterkraan dicht gedraaid kon worden. 25 minuten later kwam er iemand van de technische dienst die niet erg vriendelijk was. Uiteindelijk hebben we een nieuw huisje gekregen. Maar overal was het een slechte ervaring”

Veiligheidsregio Brabant Zuid-Oost

De Veiligheidsregio Brabant Zuid-Oost (VGBZO) is inmiddels op de hoogte gesteld van de onveilige situatie, in het bijzonder van het gevaar van de open haard, de gordijnen, het ontbrekende haardstel en de paaltjes.

De VGBZO heeft een e-mail verstuurd waarin de ontvangst wordt bevestigd van de mail en daarin wordt medegedeeld dat deze naar de gemeente is doorgezet.




Reageren op dit artikel? Laat dan hier uw reactie achter.


Actueel Nieuws Nederland

Anoniem
Bij aankomst werd meteen duidelijk, dit park is niet erg bijzonder. Ligging in de bossen is erg mooi, erg rustig en het is leuk om overal eekhoorns te zien. 

Het huisje (nr 50) daarentegen was echt vreselijk! Het interieur is erg oud en niet schoon. Veel ruimten stonken muf, waren stoffig en veel kapotte lampen, muren en roestige radiatoren. De badkamer was het meest recentelijk gerenoveerd en was alleen erg vies, dikke kalkranden op de vloer, schimmel op het badscherm en de wastafelspiegel (Zwaluw) helemaal roestig en smoezelig. De keuken was eenvoudig maar voldoende uitgerust, schimmel op de afzuigkap en brandplekken op de muur ietwat overbodig.

Het ergste waren de nachten, compleet uitgeleefde totaal onacceptabel slechte matrassen met kussens die al minstens vijf jaar dienst doen gezien de vlekken. Maar als het eenmaal stil is komen de muizen en ander ongedierte tot leven. De hele nacht hoor je ze lopen, knagen en piepen. De Bikkels? Wij hebben onze portie wel gehad! Nooit meer!

Bron: Zoover.nl

Anoniem
Mooi bosrijk park met huisjes of chalets. Wij hadden wederom ene keurig 6 persoons chalet, deze was minder schoon als vorige keer en meer versleten, zoals bankstel, muren en bijv geen waterkoker. Ontvangst receptie ongelooflijk knullig. Staan een paar vakantiemedewerkers die er geen kaas van hebben gegeten. Ingecheckt om 14.55 maar de sleutel mee? Nee want dat mag pas vanaf 15.00 uur dus de hele rij kon weer opnieuw in de rij om de sleutel op te halen na het inchecken. Niet bepaald efficiënt en klantvriendelijk. Terras met speeltoestel leuk, bediening ook knullig: tot 3x toe was onze bestelling vergeten. Mooie omgeving en echt een leuk park, wat nog hoger zou scoren als het personeel op cursus is geweest.

Bron: Zoover.nl

Anoniem
We zijn een weekend in De bikkels geweest, omgeving is leuk maar de huisjes zijn ook hier net als op alle andere parken van Roompot gewoon smerig, dit park presteert het zelfs om een rekening te sturen omdat we niet goed schoongemaakt zouden hebben terwijl we de huisjes altijd schoner achter laten dan we ze aantreffen, tot nu toe hebben we altijd onze borg netjes terug gekregen en gingen we met plezier naar Roompot maar dit is gewoon schandalig.

Het wordt echt tijd dat Roompot zijn huisjes beter gaat onderhouden, ramen die niet sluiten, lampen die niet werken, kapotte pannen, vieze kopjes en vloeren die plakken terwijl er volgens hun schoongemaakt is.

Dus controleer je huisje zodra je binnen komt of het schoon is, zo niet meteen iemand laten komen en je klacht melden en neem foto;s want dat doen hun ook als ze iets vinden na je vertrek en dan moet je zelf maar bewijzen dat je het schoon hebt achter gelaten.

Bron: Zoover.nl

Anoniem
Huisje 51 met verouderd interieur. Niet wat achterstallig onderhoud, maar gewoon aan vervanging toe. De vloer, afzuigkap, stofzuiger, radiatoren. De hele nacht muizen op zolder en de reactie van de manager "zo lang ze niet in huis komen doen we er niets aan". Een la die klemt wordt doodleuk afschaaft ipv de plint waar deze tegenaan loopt af te schaven, maar aanlopen nog niet geheel verholpen. Technicus klaag over de organisatie, waar hij zelf deel van uit maakt. Twee jonge helpers van de man scheuren met doodsverachting in hun golfkar over het park.

Raamhaakje ontbreek, nieuwe er op gezet door de man, maar het resultaat is dat het raam nog steeds niet op het haakje kan. Koekenpan gebutst en vet, netjes een nieuwe gekregen, maar hij mag niet eens in het huisje staan in deze staat. Kasjes vet, ramen smerig. Slecht lopende gordijnrails. Servies is een samenraapseltje. Display magnetron hangt er bij. Stofzuigerzakken niet voorradig ook niet bij navraag. Beperkte capaciteit van verlichting.

Bron: Zoover.nl

A Sterken
Dat na aankomst ( na 220 km gereden te hebben ) als kleine kinderen op de sleutels te moeten wachten tot 3 uur terwijl bungalow al gereed is. ( het zal wel voor de omzet zijn tijdens het wachten)

Bron: bungalowspecials.nl

Anoniem
Personeel niet klantvriendelijk, heel amateuristisch en slordig. We kregen eerst sleutel van een verkeerd huisje en daarna reserve sleutel van het goede huis zonder dat verteld werd dat het de reserve sleutel was. Tot dat we zelf de echte sleutel vlakbij het huisje vonden

Bron: bungalowspecials.nl

E.Boers 
Huisje zat vol beestjes. Personeel gaf als commentaar "wat vervelend, bent u al gestoken?" Er is geen actie aangeboden om dit op te lossen. 

Fietsverhuur slecht geregeld: we konden vooraf geen fietsen reserveren. Met als antwoord: "komt u maar morgen terug. Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Anders heeft u pech."

Geldteruggave voor de huur van de fietsen (fiets was veel te hoog)was zeer ingewikkeld. Instructies voor het personeel maakte teruggave van het geld zeer lastig. 

Schoonmaakinstructies waren zeer onvriendelijk: dweilen van vloeren (ook onder de bedden en meubels), terwijl het huis vol beestjes zat, de koffie nog in het apparaat aanwezig was en de boter nog in de braadpan zat. 

Bron: bungalowspecials.nl

Anoniem
Tijdens mijn verblijf bij Bospark de Bikkels in Vlierden is de ruit van mijn auto ingeslagen en zijn waardevolle spullen gestolen. Ik had mijn auto bewust op de parkeerplaats van Bospark de Bikkels geparkeerd, omdat aangegeven stond dat er camerabewaking was en mijn auto in mijn optiek dus veilig was. Echter, niets bleek minder waar en later belde de manager van de vestiging mij om te zeggen dat net toen het voorgeval met mijn auto zich voordeed er een ‘storing’ was.

Naast het feit dat er dus geen camerabewaking was (terwijl dit wel overal aangegeven staat), was is ook niet te spreken over het handelen van het personeel m.b.t. dit incident. Zo scheen het personeel al in de middag vernomen te hebben dat de ruit van mijn auto was ingeslagen, maar hebben mij daar niet van op de hoogte gebracht. Ook de politie is ter plaatste geweest, en zelfs toen vond men het niet nodig om mij in te lichten. Pas toen ik zelf in de avond een wandeling besloot te maken, zag ik mijn auto. Toen ik verhaal besloot te halen bij het personeel konden ze mij niet verder helpen. Ik stuitte op bijzonder weinig begrip en medeleven van het personeel; zelfs geen excuses. Toen ik daaropvolgend besloot mijn auto voor de bungalow te parkeren, durfde het personeel mij zelfs te vragen om hier borg te betalen. Al met al een zeer onprofessionele benadering.

Gewenste Oplossing:

Als het personeel meer begrip en initiatief had getoond, dan zou ik tevreden zijn geweest. Daarnaast dient het Park de bezoekers erop te attenderen dat de camerabewaking niet naar behoren werkt en parkbezoekers het risico lopen dat ook hun auto's beschadigd en beroofd kunnen worden.

Bron: klacht.nl

 

Anneke Puyk
Wij komen al ruim 10 jaar in parken van Roompot, nooit geen klachten gehad en altijd leuke vakantie’s. Dit jaar besloten wij naar ruim 7 jaar weer eens terug te gaan naar bospark de Bikkels en speciaal naar huisje nr 10, hier waren wij al eens eerder geweest en heel gezellig en leuk.

Wij komen aan op jaja vrijdag 13 juni 2014 met onze keykaart die je thuis gestuurd krijg zodat je niet hoeft te melden bij de receptie en kunnen tot onze verrassing het park oprijden. Wat wij niet wisten is dat je een sleutel moet halen bij de receptie en dat je dan via de receptie het park moet oprijden. Wij in onze vakantiemood rijden het park op dicht bij huisje 10 waar je vroeger moest parkeren en met bagawagens het park op moest, over een paaltje wat neergeklapt was maar waar geen borden staan van niet inrijden, en ik rij zo met mijn auto in het paaltje en mijn hele onderkant van auto is kapot benzine tank kapot gereden en uitlaat en nog wat. Dus de elende begon goed, niemand van het park dat me even kwam helpen zoek het maar uit.
Ik was erg in de war en ging dan zelf maar naar de receptie om dit te melden, maar het kon ze gewoon niks schelen het was meer van hoe kan dit, niet van gaat het mevrouw kunnen we iets voor U doen, helemaal niks.

toen kwam er toevallig een man van de techniche diens die heeft me een beetje geholpen en onze bagage naar het huisje gebracht.
daar aangekomen werdt de terleurstelling nog groter, de inrichting leek wel een kringloopwinkel, de keuken had schimmel in de hoekjes en ga zo maar door.
Maar ik was druk met de verzekering en om me auto op laten halen en een vervangde auto te krijgen, en dan moet je ook nog boodschappen doen en iets gaan eten, en we hadden ook me ouders bij ons die een ander huisje had, die wel heel leuk en gezellig was ingericht dus daar waren we ook druk mee.
dus op zaterdag gingen we ons huisje een goed bekijken en kwamen tot de conclusie dat het een zooitje was waar we ruim 700.00 euro voor bestaald hadden.
We hadden twee kuipstoeltje die doorzeten waren en vies vet.

Een rietenbankstel met een leuning van een meter maar waar je niet lekker op kan relaxen.
een eetkamer tafel voor 6 personen terwijl het een huisje is voor 4 personen met stoelen die kapot waren met veroeste spijkers.
Een keuken met schimmel in de hoeken, wij betalen 60.00 euro voor schoonmaak dus wil ik ook een schoon huisje.
de doucheslang kapot, ijkastdeur die niet goed sloot, glazen die kapot waren of er niet waren, een koekepan vies vet en verbrand, stofer en blik vies en met een stoffer met 6 haren, een bezem met een halve steel.

ik heb al deze klachten bij de receptie neergelegd maar er is niks mee gedaan.
Ja de douche is gemaakt op maandag, koekepan heb ik zelf omgeruild, en ook de glazen en het stoffer en blik, maar ik heb vakantie dus moet ik daar druk mee zijn.

Wij zijn naar een week naar huis gegaan omdat ik toen me auto weer had, anders was ik nog eerder gegaan.
Thuis gekomen de klacht bij roompot neergelegd en naar twee weken is de uitkomst hiervan mevrouw U krijgt 50.00 euro korting op U volgende boeking.
wij hebben dit geweigerd, ik vind dit een lachertje

Ik zou het op prijs stellen als U hier wat aan kan doen.
Ik vind dit echt geen reclame voor roompot, en ik had dit ook niet verwacht van ze, ik heb nooit geklaagd want het ging altijd goed.
Hartelijke dank voor U aandacht, en ik hoop wat van U te horen.

Bron: klacht.nl

 

Yvonne
Zo herkenbaar, ook wij hebben niet een goede ervaring met dit vakantiepark. En dat zet toch wel een stempel op vakantie waar je heel erg naar uit kijkt. Ook wij vonden dat de pannen van het kooktoestel afgleden en dat was toch wel eng met koken. Het huisje waar wij in zaten was erg smerig en oud, zo was de stoel ingezakt en de kussens van de bank vies en kapot. De huisje zijn echt aan een goede opknap beurt. Wij gaan ook zeker niet meer naar dit park en wij raden het ook niet aan bij vrienden en kennisen . Jammer....

Davey Koole 
ze vergeten slecht onderhoud van de zwembaden enz vloeren spekglad enz. voorbeeld stuur eens iemand naar roompot kamperland. 2 weken geleden waren we op een park van roompot in weert (weerterberg) en het verhaal wat ik net las komt aardig overeen

Mark Gerritsen 
Ook al een keer meegemaakt... afbraakterrein... overal glas en uitstekende leidingen van afgebroken chalets en het mooiste van alles... het was nog niet eens afgezet.. leuk om je kinderen zo te laten spelen.

Carolien van den Berg
Ik heb het verhaal gelezen en ongeloofelijk wat een onbeschofte man !! Hij zou ontslagen moeten worden, Klant is koning toch ! Maar zo wordt tegenwoordig niet meer gedacht zolang ze maar geld binnen krijgen ! Ik ben 1 keer naar een huisje geweest van de roompot en ik zeg nooooooooooooooooooooit meer !!! En ook het meubulair was oud en vies en het stonk gewoon. Haren in de wasbak en ga zo maar door, en iedere keer weer lees ik deze klachten weer dan zou je toch denken daar leren ze van? Maar nee hoor ze verhuren vrolijk verder en wij zitten in die oude zooi andere woorden heb ik er niet voor. En over het personeel maar inderdaad te zwijgen die hebben totaal geen gevoel voor klantvriendelijke heid dat is ver te zoeken. Laat staan de afwerking van een klacht. Ik wens het gezin veel sterkte en hopelijk krijgen ze hun geld terug !