Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.

Persbericht verzenden

Persbericht

Spoorwegmuseum in top 10 sterkste cultuurmerken

Datum: zaterdag 12 april 2014

Bron: Actueel Nieuws

Utrecht , 12 april 2014 -

Het Spoorwegmuseum staat in de top 10 van sterkste merken in de cultuursector. Dit blijkt uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 3.000 Nederlanders. Directeur Paul van Vlijmen is trots : “Wij doen iets anders dan de anderen, en dat slaat aan. Mensen die niet gewend zijn een museum te bezoeken komen wel bij ons. Meer dan de helft van deze bezoekers komt later nog een keer terug. Dat is de kern van het succes van Het Spoorwegmuseum.“ Het Spoorwegmuseum trok 362.000 bezoekers in 2013.

Elke twee jaar voert het marketing consultancybureau Beerda onderzoek naar de sterkste merken binnen de Nederlandse cultuursector. Het Anne Frank Huis in Amsterdam heeft de sterkste reputatie in de cultuursector, gevolgd door het Rijksmuseum en bioscoopketen Pathé. Uit het onderzoek komt voorts naar voren dat met name musea en tentoonstelling-aanbieders sterk vertegenwoordigd zijn in de top 10. Naast het Anne Frank Huis, Het Rijksmuseum en Het Spoorwegmuseum staan ook de het Van Gogh Museum, Paleis Het Loo en het Nederlands Openluchtmuseum op een plek in de top 10. Een overzicht van de Top-10 cultuuraanbieders met de sterkste reputatie:

Volgens Hendrik Beerda, directeur van het marketingbureau, hebben musea profijt van het ‘nieuwe’ Rijksmuseum. “De uiterst succesvolle heropening van het Rijksmuseum heeft het algemene imago van de museumsector goed gedaan. Ook is het voor de sector goed dat de negatieve berichten uit politiek Den Haag zijn verstomd. In 2012 liepen vooral de musea veel imagoschade op door geluiden uit de politiek dat cultuur een geld verslindende, linkse hobby zou zijn” aldus de merkadviseur. Meer informatie:

http://www.consultancy.nl/nieuws/8086/hendrik-beerda-top-10-sterkste-merken-binnen-cultuursector


Eerste online platform HelloContainer voor duurzame scheepvaart geïntroduceerd
Daar waar voorheen tussenpersonen nodig waren, kunnen exporteurs vanaf heden zélf het volledige..
3 jaar geleden via HelloContainer
Wereldpremière Marienklage Jan van Maanen 20 april
Op 20 april 2019 vindt in de Jaconikerk in Utrecht de wereldpremière plaats van de..
4 jaar geleden via Jan van Maanen
Mannelijke ondernemer kiest steeds vaker voor leaseauto
Steeds meer mannelijke ondernemers kiezen ervoor om een auto zakelijk te leasen in plaats van er..
5 jaar geleden via Leasescanner financial lease
Eerwraak in Nederland
Het afgelopen jaar zijn in Nederland ruim 500 meldingen gedaan van vermoedelijke eerwraak. Het..
6 jaar geleden via Actueel Nieuws
Overval bij 80-jarige man
In de nacht van 14 op 15 april werd een 80-jarige alleenstaande man gewekt door twee inbrekers...
6 jaar geleden via Actueel Nieuws
Ernstig auto-ongeluk door keien op de weg
In de nacht van 23 op 24 juni raakte een 32-jarige vrouw ernstig gewond bij een ongeval op de..
6 jaar geleden via Actueel Nieuws
Kosten per type graf – hoeveel betaal ik bij?
Met een uitvaartverzekering worden kosten gedekt die komen kijken bij een uitvaart. De hoogte van..
6 jaar geleden via Elkeuitvaartverzekeringvergelijken.nl
NUMA neemt Uitvaartverzorging Van Bruchem in Rossum over
Met ingang van 1 juni 2017 is Van Bruchem Uitvaartverzorging deel gaan uitmaken van NUMA..
6 jaar geleden via Actueel Nieuws
Asociale rijgedrag zorgt bijna voor frontaal ongeluk door mobiel bellen
ANN - “Het scheelde echt een haartje”, zegt een gezin uit Nieuwegein. “Die man..
6 jaar geleden via Actueel Nieuws
Nieuwe uitvaarttrends op de eerste Funeral Fair
Begrafenissen met koffietafels, crematies met koffie en cake achteraf, ze zijn nog altijd in de..
6 jaar geleden via Ikvergelijk.nu