Direct je persbericht verspreiden onder journalisten, social-media en zoekmachines.
Startpunt voor de verspreiding van nieuwswaardige content.
Datum: donderdag 21 februari 2013
Bron: Actueel Nieuws
Russische meteoriet veroorzaakt regen aan autocamera orders in Nederland
ROTTERDAM - Het aantal bestellingen van autocamera’s in Nederland is in korte tijd vertienvoudigd door de wereldwijde YouTube-hit van de autocamera die de inslaande meteoriet in Rusland onlangs vastlegde op video. Dit zegt CarCam.nl, officieel importeur van autocamera’s in Nederland.
“Het is al een week gekkenhuis op onze verkoopafdeling. Iedere autobezitter lijkt ineens een autocamera te willen hebben na het zien van de meteoriet-beelden op YouTube. Er gaan nu tien keer zoveel autocamera’s de toonbank over dan normaal. Noch de meteoriet in Rusland, nog deze regen aan bestellingen zagen wij aankomen,” zegt CarCam.nl, importeur van de autocamera’s in Nederland.
“In 2008 hebben wij een spraakmakende videocampagne rond de feestdagen gelanceerd waarin een kerstman een rendier aanrijdt in de besneeuwde bossen. Na berichten dat de video te ongepast zou zijn voor de jongeren die er naar zouden kunnen kijken, hebben wij ons sindsdien gestort op preventieve en neutrale reclamecampagnes. Maar die sloegen nooit echt aan. Nu, een snelwegschutter, dodemansrit, tsunami, vliegtuigcrash en inslaande meteoriet verder, moeten we toch constateren dat onheil en leed mensen activeert om ook een autocamera te kopen,” vertelt Quintus Hegie, directeur van CarCam.nl
Een Car Cam is een kleine videocamera welke in de auto wordt geplaatst en ononderbroken beelden opneemt vanuit de bestuurderspositie. De opgenomen videobeelden kunnen vervolgens makkelijk op een laptop of computer afgespeeld worden, en gedeeld worden op videowebsites zoals YouTube en opgestuurd worden aan de politie en de media.
De Car Cam wordt gebruikt door diverse bedrijven zoals transportbegeleiders, taxi’s, vrachtwagenchauffeurs, beveiligingsauto’s en de autosport. Ook consumenten bestellen een autocamera, voornamelijk om onomstotelijke bewijslast van onschuld te hebben in geval van een aanrijding, maar ook voor opname van hobbymatige (vakantie)ritjes. Sinds kort bestellen mensen de autocamera ook uit angst voor de volgende ramp of juist om exclusieve beelden van een ramp vast te kunnen leggen voor de media.
Ondanks de aandacht die CarCam.nl heeft gekregen door rampspoed vastgelegd op video, blijft het bedrijf haar reclamecampagnes baseren op rijbewustheid, veiligheid in het verkeer en bewijslast bij eventuele autoschade. "Meteoriet of niet, safe driving is en blijft ons motto."
Bron: Nieuwsbank